selamat datang ke blog tukang besi

ini adalah blog bahasa melayu seumpamanya yang berkaitan pertukangan besi,simen,elektrikal dan pertukangan paip yang diusahakan sendiri oleh anak muda bumiputera.



melalui blog ini, kami mempromosikan perkhidmatan kami yang bermutu dan berkualiti dengan kos yang berpatutan..



perniagaan ini dikendalikan oleh en md rizal (019-4760622). ( 013-4866745 )



__________________________________________________________________





Tuesday 5 May 2009

adik beradik besi...

"tukang besi" nak cerita pulak tentang beberapa jenis besi yang ada di dunia khususnya yang ada di pasaran. kami di ADN venture sungai petani menyimpan besi-besi yang popular. kalau nak yang lain ... kami boleh tolong carikan... insyaallah...

besi karbon mengandungi antara 0.5% dan 1.5% karbon, dengan sejumlah kecil mangan, belerang, fosforus, dan silikon.

besi aloi (alloy steel) mengandungi kandungan karbon yang berubahubah dan juga logam-logam lain, seperti kromium, vanadium, molibdenum, nikel, tungsten dan sebagainya.
besi oksida (iii) digunakan dalam penghasilan storan magnetik dalam komputer. ia sering dicampurkan dengan bahan lain, dan mengekalkan ciri-ciri mereka dalam larutan.

besi tempa (wrought iron) mengandungi kurang daripada 0.5% karbon. ianya keras, mudah lentur, dan tidak mudah dilakurkan berbanding dengan besi mentah. ia mempunyai sejumlah kecil karbon, beberapa persepuluh peratus. jika ditajamkan menjadi tirus, ia cepat kehilangan ketajamannya. inilah besi yang paling popular... rumah-rumah moden tentu hilang seri tanpa wrought iron...

hubungi kami di ADN venture sungai petani untuk tempahan wrought iron bagi membantu keselamatan rumah anda dan menambah serinya. call rizal (019-4750622).
.

No comments:

Post a Comment