selamat datang ke blog tukang besi

ini adalah blog bahasa melayu seumpamanya yang berkaitan pertukangan besi,simen,elektrikal dan pertukangan paip yang diusahakan sendiri oleh anak muda bumiputera.



melalui blog ini, kami mempromosikan perkhidmatan kami yang bermutu dan berkualiti dengan kos yang berpatutan..



perniagaan ini dikendalikan oleh en md rizal (019-4760622). ( 013-4866745 )



__________________________________________________________________





Thursday 7 May 2009

wrought iron...

wrought iron juga dikenali sebagai besi moden. sebenarnya ia di katakan moden kerana sering digunakan oleh rumah-rumah moden bagi mencantikkan seni hiasan pagar. besi jenis ini telah lama digunakan di eropah... cuma kita jer yang rasa besi ni moden...

besi tempa (wrought iron) mengandungi kurang daripada 0.5% karbon. ianya keras, mudah lentur, dan tidak mudah dilakurkan berbanding dengan besi mentah. ia mempunyai sejumlah kecil karbon.

besi ni adalah besi tempa... sesuai untuk membuat pagar, tetingkap rumah malah boleh dibentuk menjadi peralatan lain seperti bangku, kerusi, buaian dan sebagainya...
di malaysia... inilah besi yang diagung-agungkan. tanpa besi jenis ini, rumah-rumah moden dan baharu akan hilang serinya.

kami geng 'tukang besi' sememangnya pakar dalam pembuatan pagar, tetingkap rumah dan sebagainya yang berasaskan wrought iron.
kami sedia memberikan perkhidmatan terbaik untuk anda.
anda boleh datang ke bengkel kami dan pilih sendiri corak-corak wrought iron dengan citarasa tersendiri.

hubungi tukang besi... en rizal (019-4750622) untuk tawaran menarik.
.

No comments:

Post a Comment