selamat datang ke blog tukang besi

ini adalah blog bahasa melayu seumpamanya yang berkaitan pertukangan besi,simen,elektrikal dan pertukangan paip yang diusahakan sendiri oleh anak muda bumiputera.



melalui blog ini, kami mempromosikan perkhidmatan kami yang bermutu dan berkualiti dengan kos yang berpatutan..



perniagaan ini dikendalikan oleh en md rizal (019-4760622). ( 013-4866745 )



__________________________________________________________________





Tuesday 5 May 2009

daud a.s si tukang besi...

allah amat menyukai orang-orang yang berusaha untuk kejayaan. pekerjaan tukang besi adalah pekerjaan yang mulia di sisi allah. perniagaan yang amanah dan bertanggungjawab, insyaallah diberkat allah.

nabi daud a.s merupakan pesuruh allah yang sama-sama mempunyai kelebihan sebagai tukang besi yang terkenal di zamannya.

ikuti cebisan kisahnya...
nabi dud a.s. bekerja sebagai tukang besi. bagindaadalah seorang tukang besi yang sangat mahir. baginda berupaya melembutkan besi yang keras dan menghasilkan pelbagai bentuk barangan daripadanya. baginda melakukannya tanpa memakai api atau sebarang alat. besi yang dilembutkan ada yang dijadikan baju besi yang sangat elok buatannya.

allah berfirman yang bermaksud:
"dan telah kami ajarkan kepada daud membuat baju besi untuk kamu, guna memelihara kamu dalam peperanganmu; maka hendaklah kamu bersyukur (kepada Allah)."
(Al-Anbiya, 21: 80)

"...dan kami telah melunakkan besi untuknya."
(Saba', 34: 10)

insyaallah... iktibar kisah ini akan kami sematkan dihati...

.

1 comment:

  1. assalamualakum...salam kenal dari saya di Medan Indonesia saya juga si tukang besi dari negeri jiran ,saya sangat senang dengan apa yang anda buat semoga perkenalan ini menjadi rahmad bagi kita semua si tukang besi...sila kunjungi blog saya yang tak begitu bagus

    ReplyDelete